Zoekers aanbod mailen is zinloos voor makelaar?!


Dat doen toch alle woonportalen al?! Bovendien beschikken de meeste makelaars niet over het totale woningaanbod in hun regio (de portalen wel).

Wat dan wel?

Makelaars kunnen een unieke toegevoegde waarde bieden en zouden daar naar  mijn mening volledig op in moeten zetten. Namelijk: voorselectie uitvoeren. Kortom met mij in gesprek gaan als consument, mijn wensen in beeld brengen (en die gaan natuurlijk verder dan plaats, prijs en aantal kamers). Om mij vervolgens alleen dat aanbod te doen toekomen dat volledig aan mijn wensen voldoet. (Ik zoek namelijk een jonge woning gebouwd in de 20-er jaren stijl; kom daar maar eens om bij de standaard zoekprofielen).

Kijk dat is toegevoegde waarde. Daarvoor ben ik best bereid te betalen. Een aankoopopdracht ligt dan natuurlijk ook in het verlengde.

Het Yes-co systeem bied je deze mogelijkheid (maatwerk). Het systeem doet de eerste, grove, matching voor je. Waarna een medewerker (de aankoopspecialist?) de mismatches eruit filtert. Daarna wordt alleen het passende aanbod doorgestuurd. Klinkt me als muziek in de oren! Niet langer mijn mailbox vol-gespamd met niet relevant aanbod.

Dus makelaars …

Stop met de ‘domme’ email service en ga je klanten voorzien van relevant aanbod. Juist nu!

Reacties zijn gesloten.